Re: [NOVICE] Partitionering....

Rikke & Kim wrote:
> Jeg vil gerne lige spørge, hvor store partitionerne helst skal være. Altså sådan, at jeg er
> mest fremtidssikret og ikke konstant skal lave mere plads med PQmagic. Jeg forstår, at
> man skal oprette en swap på mindst den fysiske størrelse af RAM. Jeg har 1,2 Gb parat
> til Linux. Gic et bud på, hvordan jeg bedst kan fordele harddiskpladsen. Hvorfor jeg spørger,
> er fordi jeg har set nogle uoverensstemmelser i de forskellige manualer der findes til Linux.

Ja, folk kan ikke blive enige. Jeg vil foreslå en rootpartition på
100-150MB, da det er det mest åndssvage sted at løbe tør for plads.
Swapdiskens størrelse afhænger af din RAM. Jeg har 128 RAM, og kunne i
princippet sagtens have klaret mig uden swap overhovedet. Jeg har dog
sat 125MB af alligevel. /home afhænger af, hvad du forventer at have af
personlige filer, samt hvor du har tænkt dig, at placere dine downloads.
100MB er mere end nok for de fleste, og alt for lidt til mange. Skyd
resten i /usr.

> ** Ahhhh, der er forår i luften. Måske jeg skulle gå lidt udenfor for en gangs skyld. :-) **

Ja, men pas på luften... den er anderledes. :-)

Min mening.

Martin

--
Anyone who has realised the importance of Esperanto
is morally obligated to work for it.