Re: [NOVICE] Installation umulig???

Rikke & Kim wrote:

> Jeg har spurgt før om problemet med at mounte CD-rommen. Men nu har jeg
> imidlertid været nede og købe en ny SCSI-controller. Det er et IWILL SIDE2935UW.
> Chipsættet er et initio ini9100uw. Der medfølger en unix-diskette. Men når jeg sidder
> og installer Red Hat 5.2, så kan jeg ikke finde ud af at komme igennem det sted, hvor
> maskinen spørger, hvilken controller, jeg har. Hvordan gør jeg det? De controllerdrivere,
> der kommer frem på skærmen, kan jeg slet ikke bruge. Er det ikke muligt på en eller
> anden måde lige at skyde min unix driver ind, så jeg kan mounte min CD? CD-rommen
> [...]

Uheldigvis er ini9100uw ikke med i RH5.2,  men SuSE 6.0 har den,
og jeg vil gætte på at RH6.0 også har den, da driveren kom med
i kernen fra 2.0.37pre.
Muligvis hvis denne kerne findes  til RH5.2 .
Unix-disketten du'r kun til SCO, unixware mv. ikke Linux.
Men min initio-9100 baserede controller fulgte der en CD med
som indholdt 3 versioner af kernel-patch (kildetekst) så man selv
kunne tilføje driveren, men det er nok ikke lige det du er ude på.

Det nemmeste er hvis der fandtes en RH5.2 kerne/bootdiskette hvor denne
driver er indbygget (måske på nettet). Jeg er dog ikke så meget
inde i Redhats' kerne/boot system, men prøv at kigge på
http://www.redhat.com for en liste over supportede controllerere
Ellers må du finde en RH6.0 da jeg antager
at inittio-driveren så er medtaget. (jeg ved kun at den er med i SuSE6.0)

Nogle links:
http://www.redhat.com/corp/support/hardware/index.html
http://www.redhat.com/support/docs/rhl/intel/rh52-hardware-intel-6.html

Jeg kan desværre ikke finde nogen info om RH6.0 hardwarelists.