Re: [NOVICE] Stablit?

Lars Rindsig wrote:

> Er det bare mig, eller er Linux ikke altid så fandens stabilt, som det burde
> være?
Jeg tillader mig lige at klippe den lange forklarende tekst væk. Linux
er utroligt stabilt, men det sikrer desværre ikke, at de applikationer,
du kører derpå, også er det. Jeg kørte engang med Netscape 4.05, og det
var rent ud sagt det mest ustabile helvede, jeg nogensinde har oplevet.
Ud over det kræver Communicatoren en forbandet masse RAM. Jeg har
128meg, så jeg lider egentligt ikke under det, men der kan snildt ryge
30MB til Netscape.

> Nu er jeg altså ved at være lidt i tvivl -- *er* Linux så stabilt, som det
> jo i teorien bør være? Vi har jo alle set screen dumps af Linux-systemer med
> et hav af apps kørende; og til Netscape og en download-session *burde* mine
> 32 MB da være nok... mon ikke?
En Linuxmaskine med 32MB burde køre helt fint. Prøv at holde Netscape
uden for festen mens du downloader. Men den burde ikke kunne crashe
hverken hele systemet eller andre processer. Men derfor kan den jo godt
lave ged i netværket indtil den bliver lukket helt og aldeles ned (kill
-9... hehe).

> Jeg ved godt, nogle af de punkter, jeg har nævnt, kunne tyde på, at det er
> PPP, der er noget galt med, men det har jeg lidt svært ved at forestille
> mig -- hvorfor skulle PPP kunne generere en sådan infernalsk aktivitet på
> min harddisk?
Jeg har, som du nok kan forstå, en anden teori. Jeg kører nu Netscape
Communicator 4.51, som jeg ikke har haft det store bøvl med... i hvert
fald ikke grundet ustabilitet.

Martin

--
Anyone who has realised the importance of Esperanto
is morally obligated to work for it.