Re: Sv: [NOVICE] Installation af CD-rom på Linux

Rikke & Kim wrote:

> Jeg har skrevet lidt forkert, sorry. CD-rommen og Controlleren er blevet rettet
> i ovenstående.

Ok , driveren i linux til aha152x, aha1505, aha151x skal blot have
fortalt hvilken IRQ og IO den sidder på.
Det kan gøres enten via opsætningsprogrammet, eller ved at i /etc/modules.conf
at tilføje informationen, f.eks.:

options aha152x aha152x=0x340,9,7

Dette altså hvis IRQ=9 og io=0x340 , check med kortet hvordan
det er sat.

PS.
En søgning på sslug med "152x" giver bla. følgende:
http://www.sslug.dk/emailarkiv/teknik/1999_04/msg00329.html
http://www.sslug.dk/emailarkiv/old/1998_12/msg00878.html

> Ja, jeg tror simpelthen også at jeg stæser ned og køber en ny controller. :-)

Men til cdrom og lignende er en ISA stadig anvendelig. Til scsi-harddisk
ville jeg dog gå efter en PCI-scsi controller.

> Der er faktisk en kæmpe forskel mellem distributionerne, alt efter hvilke
> features, man ønsker at køre Linux med. SuSe kan nogle ting, som Red-
> Hat ikke kan, og omvendt. Burde man ikke samarbejde distributionerne
> imellem, og kreere en overkill distribution??? Just a thought. ;-)

Problemet er vist at SuSE nåde at få nogle 2.0.37pre ting med
i deres 2.0.36 kerne, hvor Redhat 5.2 ikke havde det med.