Sv: [NOVICE] Installation af CD-rom på Linux

Jeg har skrevet lidt forkert, sorry. CD-rommen og Controlleren er blevet rettet
i ovenstående.
.
>Hvilken "dos" driver skal kortet anvende. Jeg mener at
>disse driver f.es. hedder aspi2dos, aspi4dos, osv i den stil.

Det er fuldstændig korrekt.

>Anvendte du SuSE 6.0 eller nyere så kunne du anskaffe et billigt
>PCI-SCSI controller med Initio Chipsæt (360-430kr).
>Desværre er den ikke undersøttet i RH5.2, men SuSE 6.0 har den.

Ja, jeg tror simpelthen også at jeg stæser ned og køber en ny controller. :-)
Der er faktisk en kæmpe forskel mellem distributionerne, alt efter hvilke
features, man ønsker at køre Linux med. SuSe kan nogle ting, som Red-
Hat ikke kan, og omvendt. Burde man ikke samarbejde distributionerne
imellem, og kreere en overkill distribution??? Just a thought. ;-)

Mange tak for hjælpen.
#121838 - Kim Isdal Knudsen
-