Re: [NOVICE] Installation af CD-rom på Linux

Rikke & Kim wrote:

> Jeg ligger inde med Red-Hat 5.2 distributionen. Jeg støder på et stort problem
> allerede i starten af installationen. Jeg bliver bedt om at specificere mit SCSI
> CD-rom drev, som er et TEAC CD55a. CD-rommen sidder på et SCSI værtskort
> af typen AHA-1560, som ikke findes på listen af controllere. Hvordan omgår jeg
> denne lille hurdle?? Al hjælp modtages med glade pingvinbask. :-)

Jeg har heller aldrig hørt om aha1560, er det en ISA-afart ?
Evt. hvis du kan se hvad der sidder af chipsæt, ofte anvender
adaptec nogle aic-NNNNN chipsæt, deres gamle ISA scsi controller
kunne dog være lidt af hvert.
Hvilken "dos" driver skal kortet anvende. Jeg mener at
disse driver f.es. hedder aspi2dos, aspi4dos, osv i den stil.

Anvendte du SuSE 6.0 eller nyere så kunne du anskaffe et billigt
PCI-SCSI controller med Initio Chipsæt (360-430kr).
Desværre er den ikke undersøttet i RH5.2, men SuSE 6.0 har den.