Re: [MOEDE] OO/ISpell/whatever - Re: [MOEDE] D. 8 november?

On Mon, 31 Oct 2005 21:19:32 +0100
Mads wrote:

> Hej
>
> Kunne I ikke tænke jer at sætte et andet emne på jeres posts, evt. finde en
> lille smule mere relevant liste at snakke om det på?
>
> Undskyld hvis jeg lyder som den vildeste nazist, men ... altså, ikk? ;-)
>
> Mvh
>
> Mads

Indrømmet, at emnet er afveget fra mødeplanlægn. vedr. OOo; beklager.

Hvis man skal holde møde om OpenOffice, så er jeg bange for at den
viden vi har er for lidt til at gøre de skeptiske mindre skeptiske.

Det startede med en strid om OpenOffice stavekontrol virkelig
skulle påstås at være en parallel eller endog en erstatning for
MicrosoftOff. Der var meget skarp og følelsesladet kritik.

Jeg kan ikke bedømme kvaliteten af stavekontrol, eftersom jeg
normalt ikke bruger det; derfor tillod jeg mig at lyde som en
komplet ignorant.

Den skarpe kritik forstummede og diskussionen kom heldigvis ind i
en mere rolig gænge med et morsomt indslag en gang i mellem.

Det lykkedes jo så det mindste at understrege at stavekontrollen
kan benytte flere ordbøger så man får færre afvisninger af normale ord.

Dertil kommer, at man med lethed kan hente og tilføje ordbøger med
nogle "third-party" "scripts", uden at vide hvor ordbøgerne kommer
fra og så videre. Det kan også være relevant for detailplanlægningen
af et møde at vide, hvor meget man kan imødegå af den slags kritik.

Hvis man nu være lidt mere effektiv når man arrangerer et møde, så
kigger man nok på disse problemer i forvejen, men har man ikke det,
så er denne tråd jo egentlig ikke den værste.

Hilsen/Donald

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-11-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]