Re: [MOEDE] D. 8 november?

On Mon, 31 Oct 2005 15:01:51 +0100
Jacob wrote:

> Nej.  OOo bruger deres eget - ikke specielt gode - stavekontrolsystem.

Ja, det var også ooo-spell.rpm, som jeg installerede. Efter at
have installeret den, udpakkede jeg et
openoffice.org-da-2.0.0-3.i586.tar.gz, men da jeg ikke kunne
se, hvor dansk-dictionary var, ledte jeg efter andre muligheder.

Derved fandt jeg et "program" til at installere dictionaries:

/opt/openoffice.org2.0/share/dict/ooo/DicOOo.sxw

Prøv engang, hvis ikke I allerede kender den, at se dette
"program" til OpenOffice, fandtes også i 1.1.2; kan hente
opdateringer på nettet og kan minsandten også opdatere sig selv.

DicOOo.sxw forudsætter at man tillader kørsel af "macro"'er, og
det er jo en sikkerhedsbrist, så det skal slås til/fra.

I OOo-1.1.[2345] er det options->office(øverste gruppe)->security
I ooo-2 er der en ekstra "makro-knap" under security. Husk at slå
dem fra når I er færdige med DicOOo.sxw.

Desværre kan jeg ikke huske, om jeg nu, derefter, havde fået
aktiveret spell. Men fordi jeg så at der var en ny Gentoo Danish
ispell version fra da.speling.org hentede jeg den og installerede
den på min Gentoo workstation og bagefter manuelt på min
app.server.

Så valgte jeg

OOo->tools -> options -> language-settings -> writing-aids

og valgte "add" og skrev Danish DSDO

Det morer mig at OOo ikke protesterede mod denne tilføjelse.
Programmet må ved en guddommelig indskydelse have forstået, hvad
jeg tænkte på.

Well, nu læser jeg dokumentationen ...!

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-11-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]