Re: [MOEDE] Ønskelige foredragsaftener

On Tue, Feb 22, 2005 at 08:47:56AM +0100, Peter Makholm wrote:

> Dette er i en vis grad meget afhængig af distribution (kan man sige
> det?)

ja de er forskellige, og dog...

De fleste (alle?) distributioner følger LSB, så meget information kan
alligevel findes  ved at læse filerne i /etc/init.d/
Evt. "grep xxxx" blandt filerne for at finde hvor "clock" kaldes
(hvis hwclock/clock er problemet).
Opsætningsfiler osv. som disse shell-scripts i init.d kalde/henter data fra
må man selv læse sig frem til ved at læse disse shell-scipts og så
finde data i de rette filer.
Ovenstående plejer at virke for mig, uafhængigt om det er debian, SuSE
eller Mandrake.

For at ændre så kræves kendskab til shell-kommandoer (bash), som
måske er et separat foredrag.

Så er spørgsmålet om vi kan finde nogen til at holde foredraget?
Eller eventuelt et møde hvor vi i fælleskab at gennemgår nogle ekspempler med
opstartsscripts ? (så har alle mulighed at  supplere med viden og tips)

--
mvh Frank Damgaard  |