Re: [MOEDE] Læsevenligt oplæg til nyemedlemsaktiviteter

On 2005-02-14, KARSTEN <sslug@sslug> wrote:
> det tekniske: “Indlæringskurven er stejl” hedder det om
> Linux, men det må være muligt at bygge en trappe. For den

Jeg har lidt overvejet noget:

En A5 side printet ud på den ene halvdel af en a4-side. Foldet på midet
og stillet på skrivebordet ved siden af computeren - sådan en "De 30
vigtigste ting for hurtigt at komme i gang med <noget>"

<noget> kunne være:

vim
emacs
slrn
irssi
mutt
bash
kommandoer i konsollen

En kom-hurtigt-i-gang-ting til emner der ikke er lige til at starte på
uden introduktion.

Men måske skulle man også lave en bog med afsnit fra de andre bøger:
"Sådan kommer du i gang med linux" Måske lidt tilbage til hvordan den
første linuxbog så ud[1] (Min fordom om hvordan den var)
Det kunne måske genskabes ud fra klippe-klistre i de eksisterende.

[1] Nogen der har et link til den. Kender den ikke.

--
Sune