Re: [MOEDE] Oplæg til nye medlemsaktiviteter IGEN

On Thu, Feb 10, 2005 at 10:58:22PM +0100, KARSTEN wrote:
> Hej!
>
> Jeg har netop meldt mig ind i moede-forummet. Jeg har
> tidligere reflekteret på Kristian Vilmanns nyhedsbrev
> (11.01.05) der bl.a. handlede om aktivering af medlemmer.

ok tak, nu kan det læses, selvom du fik attachet en tekst-fil
som us-ascii selvom det er UTF-8 ;(
men pånær ÆØÅ så kan jeg da læse det :)
Se  http://www.sslug.se/emailarkiv/moede/2005_02/msg00018

PS.
Om brug af maillister/news se f.eks. på:
  http://usenet.dk/info/skriveteknik.html
  http://www.sslug.dk/liste/regler.shtml

> Ad 1
> Som ny i SSLUG kan foreningen forekomme vanskelig at komme i lag med, lige

> De der allerede er i gang har i sagens natur lettere ved at holde sig i gang,

Derfor syntes jeg vi bør fortsætte og opmuntre til at der dannes
lokale grupper. Dette kan dog kun ske hvis der er nogen lokalt
der er engageret og har adgang til lokaler.

> Ad 2
> SSLUG kunne, det er forslaget i al sin enkelhed, gøre det til en opgave at

> It-branchen lider i almindelighed af en kommikationskløft mellem dem der
>
> Begynderen har nogle forventninger eller succeskriterier for dette nye, han
>
> Hvis Linux sammenlignes med en avisføljeton så skal SSLUG være resumeet,

Nogen skal lave dette, og når begynderen har bevæget sig videre
er det ogste ikke så interessant at skrive / bruge kræfter på
da man va i begynderstadiet.

> Formål i få ord: etablering af et par tilbud henvendt til begynderne: et

Det kræver at en begynder laver en sådan bog.

Har du set på linuxbog.dk ?
Der er ikke decideret referat fra møderne undtagen nogen tilbyder dette,
til nogle møder kan man dog finde slides og lignende,
se på http://www.sslug.dk/foredrag/ og under annonceringen
af mødet.

> relevante tips (essens fra SSLUG-NOVICE og andet)

Har du prøvet noget på http://www.linuxbog.dk ?
Hvis bøgerne er for avanceret så er der måske basis for
at nogle begyndere prøver at skrive en ny begynderbog ?

> specifikationer på en komplet kompatibel hjemme-pc

Den er svær, da der findes næsten uendelig med kombinationsmuligheder
af fungerende og ikke-fungerende hardware. (mht linux)
Til visse typer hardware findes specielle sider som SANE, linuxprinting.org
linmordems.org, men det er ikke altid det er nok.
Man bør spørge på sslug-teknik hvis der er hardware man er i tvivl om.

Findes  på www.linux.dk

> Ad 3
> Afholdelse af møder i SSLUG-regi, ud over de udmærkede arrangementer der

Det kræver flere frivillige der vil afholde møder og foredrag (og lokaler)

> Jeg forestiller mig tre slags møder, der kunne bidrage til at nå ovenstående
>
> Ét møde om appel til nybegyndere/ny medlemmer
> Dette møde holdes kun for at afstemme ambitionsniveauet med nybegyndere,

Installfest og lignende holder allerede. Og er der nogle der
vil holde møder/foredrag til begyndere så er det bare at tilbyde sig
på sslug-moede listen.

> Møderække om opbygning af socialt netværk for nybegyndere
> Det er nærliggende at se sig om efter nogle “lidelsesfæller”,

Har du nogle konkrete ideer?
Tanken med de "rene" hyggemøder er netop at folk kan mødes .

> For at kunne få hul på introduktionen af Linux er det ideen at tage udgangspunkt

> Grupperingerne og disses ønsker til aktiviteter skal gerne kunne samles og

> Møderække om begynder-relaterede emner
> Denne type møde svarer til dem, der allerede holdes under betegnelsen hyggemøde.

> Ideen med disse møder er med andre ord ikke ny, det nye skulle være at

Generelt gode synspunkter, men SSLUG har kun frivillig arbejdskraft,
så der skrives kun det medlemmerne selv vil skrive, og holdes de foredrag
som vi kan finde foredragsholdere til.

SSLUG bør dog fortsætte bestræbelserne og støtte hvid der er lokale
grupper der vil mødes. Men det er hjælpe til selvhjælp, og man
må selv være aktiv og eventuelt prøve at låne lokaler i lokalområdet.

PS2.
det ville være rart hvis du havde delt linierne i max 67-72 tegn/linie,
nogle linier er megalange....

--
mvh Frank Damgaard  |