Re: [MOEDE] Mine oplevelser fra Ubuntu-mødet

On Tue, Feb 01, 2005 at 09:03:39AM +0100, Niels Kristian Jensen wrote:
> Næste gang tror jeg at vi må gøre lidt mere i stil med:
>
> 0) "Indskrivning" på papiret om ansvaret.
> 1) Fysisk placering af deltagerne efter opgave:
> a) rene Ubuntu installationer uden at bevare noget andet.
> b) De som har fri plads allerede og som har noget andet liggende, der
> skal bevares (dual-boot)
> c) De som mangler fri plads (partition skrumpe-øvelse)
>
> Herefter kan 1 person tage hold a) og resten af eksperterne tage b) og c)

Måske skulle man starte med
-1) vurdering af hvad linux skal bruges til på PC'en og er
    det realistisk på hardwaren ?

f.eks. skal der bruges  internet, så skal der være
en hurtig gennemgang af hardware.
Det er ikke alle der kan bruge netvaerk da de kun har analog modem.
Og det er ikke meget sjov hvis det er en laptop med et winmodem
chip, det kræver en hel del forberedelse og tid for måske
at kunne fungerer. Løsningen kunne være et serielport modem
men mange laptops har ikke længere serieport og USB-serielportadaptere
virker ofte ikke ordentlig (hverken med linux eller windows).
Og måske vi foreslå nogle bestemte hardwarekomponeneter som vil virke
med linux, f.eks. pcmcia-modem, usb-modem (findes nogen?)...

--
mvh Frank Damgaard  |