Mine oplevelser fra Ubuntu-mødet

Hej Jesper,

først og fremmest tak for en hyggelig aften.

Det var en blandet flok. Vi var en del, som havde Linux erfaring i forvejen og en del helt nye.

Personligt ville jeg se om Ubuntu'en kunne finde mere HW end den Fedora Core 3 jeg allerede havde kørende - men det viste sig hurtigt at Ubuntu'en kom med en kerne, der slet ikke kan bootes på en IBM Thinkpad 600 - jeg kunne ikke engang køre memory-test valget (kernel panic).

Så fortsatte jeg jagten på en lydkort-opsætning i Fedora og hjalp lidt til i stedet for.

Desværre var der ret mange underlige maskiner. Hver underlig maskine kræver en ekspert, og det var vi ikke nok til. Desuden satte folk sig lidt tilfældigt her og der, det gav en del "renderi".

Næste gang tror jeg at vi må gøre lidt mere i stil med:

0) "Indskrivning" på papiret om ansvaret.
1) Fysisk placering af deltagerne efter opgave:
a) rene Ubuntu installationer uden at bevare noget andet.
b) De som har fri plads allerede og som har noget andet liggende, der skal bevares (dual-boot)
c) De som mangler fri plads (partition skrumpe-øvelse)

Herefter kan 1 person tage hold a) og resten af eksperterne tage b) og c)

Stedet var fint (og naboen laver godt mad)
Invitationen var god og klar
Nettet virkede fint

Så alt i alt en fin aften - det er jo også vigtigt at se "girafferne" som man ellers kun ser skrive gode råd og vejledning rundt omkring.

Mvh. Niels Kristian Jensen