Re: [MOEDE] Datoformat (was: Hyggemøder (nypudset stort forkromet forslag :)

Jeg faldt lige over denne....

On Sun, 1 Jun 2003, Michael Rasmussen wrote:

> fre, 2003-05-23 kl. 14:37 skrev Jacob Sparre Andersen:

og

> [...]

Ja det er jo en skrækkelig måde at skrive dato på.

> PS. Det genere min dansksindede holdning, og min i øvrigt stærke
> interesse i at bibeholde dansk som førstesprog i Danmark, at
> datoerne skrives efter amerikansk standard! I henhold til dansk
> retsskrivning skrives datoer i Danmark på følgende måde:

Den eneste internationale standard der findes for datoer er ISO 8601,
og så er det vel meget rimeligt at bruge den.

En længere gennemgang af YYYY-MM-DD formatet kan findes på:
http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/iso-time.html
og når nu kineserne bruger den i forvejen, så er det vel meget
rimeligt at vi retter lidt ind der.

Jeg skal så beklage at min mailer (Pine) øverst skriver:
"Sun, 1 Jun 2003"
Måske jeg skulle skifte til en mailer der er fri software, så jeg selv
kan rette datoen til at skrive det rigtige.

/hans
It might be more interesting to look for stolen Linux code
in Unixware (SCO)		-- Christoph Hellwig