Re: [MOEDE] Installfester - hvad vil vi opnå.

Ole Tange wrote:

Jeg har vist tidligere kommenteret på dette. For min skyld må det gerne fremgå, at vi installerer _ikke_ Linux for dig: Vi hjælper dig, når du sidder fast med _din_ installation. Du skal ikke forvente ekspertbistand, men kan forvente at vi kan løse de mest basale problemer.

Personligt mener jeg at vi idag godt kan være så kræsne, at vi ikke gider
hjælpe folk, der ikke gider hjælpe sig selv (eks: Hvorfor skulle jeg
skrive et perl-script til nogen, som ikke engang selv gider at lære perl
og derfor ikke selv vil kunne vedligeholde det?). Jeg mindes ikke at vi i
de sidste par år har haft problemer med at få "kunder" nok. Problemet har
i langt højere grad været mangel på installatører.

Så mit råd er: Vær mere kræsen mht "kunderne" (f.eks. ved at stille visse
minimumskrav til udstyr og engagement), så bliver det samtidigt både
sjovere for "kunden" og lettere og sjovere at være installatør, og vi kan
måske derved få flere til at melde sig som installatører.

Hvis vi en dag bliver for kræsne, så der ikke er "kunder" nok, så skal vi
nok løsne lidt op for kræsenheden igen.

/Ole - der er begyndt at blive træt af at give, hvor der end ikke er en chance for at få noget igen.

Uden at bidrage med noget konstruktivt - og uden at have været til et installationsmøde endnu (de er altid i Roskilde synes jeg), vil jeg bare sige at jeg er helt enig :-)

-- Regards, Klavs Klavsen

-------------| This mail has been sent to you by: |------------
              Klavs Klavsen - Open Source Consultant
            sslug@sslug - http://www.EnableIT.dk

    Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = A95E B57B 3CE0 9131 9D15 94DA E1CD 641E 586D 5BCA
It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments.            -- Rosabeth Moss Kanter