Re: [MOEDE] Installfester - hvad vil vi opnå.

On 30 Aug 2002 23:14:39 +0200
Rune Zimmermann <sslug@sslug> wrote:

> Jeg tror snarere sagen er den, at flere og flere godt kan finde
> ud af at installere selv. Se bare den nye SuSE. Det er pi...
> nemt..:-). Problemerne opstår bagefter. Når man prøver at få maskinen
> til noget af det sjove. Dvs. diverse server-ting. Så er det ikke
> længere"windows-like".

Ja, sådan er der nogle som har det - dem hjælper jeg meget gerne, men i
mit brev udpeger jeg også specifikt 2 personer som har "Vil gerne kunne
fjenstyrer fra en winxp maskine" skrevet ind i deres tilmeldning, den
ene skriver endag grafisk fjernstyring dvs. han ikke engang gider at
lærer unix commandoer... Ligemget hvor meget jeg prøver kan jeg ikke få
det til at passe sammen med folk der installere selv men mangler hjælp
til servere.

> Vi kan godt blive enige om at Install-festerne med tiden bliver passé,
> men så må vi jo bare udvikle os.

Yes, men det betyder ikke at vi skal tillade folk at "snylte" på gratis
arbejdskraft - dette vil højst sandsynligt også bare resulterer i at
installatørende 1 efter 1 vil falde fra. Jeg gider fx. ikke hjælpe folk
der klart ikke vil deltage i forenningen bagefter og det mener jeg at
linjer som "fjernstyring (grafisk) fra en WinXP maskine" er et klart
udtryk for. >

> Det kan være vi måske skal gå lidt væk fra den samlebånds filosofi der
> har været tendens til, og så gå mere hen mod hygge-møderne, med vægt
> på"hygge". Dvs. hjælp-hinnanden-dag/aften. Uanset hvad problemet så
> end måtte være.

Den slags aftner har der længe været talt om - såvidt jeg husker det
holdt du en i Roskilde fornyligt - På medlemsmødet blev der talt om møde
strukturen i kbh, den efterfølgende diskussion kan vistnok læses her på
sslug-moede og ja selvfølgelig skal sslug udvikle sig og når man også
arbejde med at styresystem der udvikler sig hele tiden kan man ikke bare
bygge på samlebånds filosofi'er... Nu er det bare sådan at jeg ikke
mener sslug nogle sinde har brugt samlebånds filosofi'er. Men anyway så
er denne her diskussions lidt offthread iforhold til topic :)

Ask