Re: [MOEDE] Installfester - hvad vil vi opnå.

fre, 2002-08-30 kl. 21:02 skrev Ask Holme:
> Jeg ved godt jeg skrev en anden mail om det her for nyligt, men i
> betragtning af den seneste udvikling, vil jeg gerne have en bred
> disukussion om installfesternes generelle fremtid.

Jeg tror ikke problemet ligger helt som du skildre det. - Heldigvis.
Dermed ikke sagt at der ikke er nogen der møder op for at få gratis
arbejdskraft, for det er der sikkert. Jeg har bare ikke opserveret det.
Jeg tror snarere sagen er den, at flere og flere godt kan finde ud af at
installere selv. Se bare den nye SuSE. Det er pi... nemt..:-).
Problemerne opstår bagefter. Når man prøver at få maskinen til noget af
det sjove. Dvs. diverse server-ting. Så er det ikke længere
"windows-like".

Vi kan godt blive enige om at Install-festerne med tiden bliver passé,
men så må vi jo bare udvikle os.
Den foregående install-fest i Roskilde må trods alt ses som en succes.
Og hvorfor det? - fordi der mødte op mod 130 mennesker op, som mig
bekendt alle gik glade og klogere hjem. Kan man ønske sig mere?
Set med install-fest-brillerne på var der en del at rette op på. Det har
vi diskuteret en del tidligere, men det viser at med lidt nytænkning kan
vi trække mange til.
Det sidste hygge-møde i Roskilde var ligeledes en succes. Ja, det har de
faktisk alle været.

Hvad er det så der har gjort disse succeser? Jeg mener at det er fordi
vi har taget skridtet videre hvergang. Ikke dvalet ved det folk kan - at
trykke OK. Men hjulpet med det der gør Linux svært - at komme rigtig
igang.

Det kan være vi måske skal gå lidt væk fra den samlebånds filosofi der
har været tendens til, og så gå mere hen mod hygge-møderne, med vægt på
"hygge". Dvs. hjælp-hinnanden-dag/aften. Uanset hvad problemet så end
måtte være.

Mvh.
--
Rune Zimmermann