Re: [MOEDE] Installfester - hvad vil vi opnå.

Ask Holme wrote:

> Så hvad siger folk - bør vi melde hårdere ud eller er det godt nok som
> det er ?

Hvis du opfatter det som et problem er det ikke godt nok.

Der er desværre mange der opfatter at det at LINUX er gratis, så er det også
gratis at få hjælp. Der er en del der ringer til mig og ikke kan forstå at
jeg ikke tager ud til dem og hjælper dem ganske gratis.

Det er desværre en, efter min opfattelse, meget udbredt holdning blandt folk
at hvis man kan udnytte folk, så gør man det.

Folk som går meget op i det de interesserer sig i er tit nemme ofre for den
slags. Vi vil jo enormt gerne vise alle, hvilket godt OS LINUX er. Så
derfor falder man nemt i fælden.

Jeg synes at det klart skal fremgå at man forventer at folk får hjælp til
selvhjælp. Der vil være en del der står af her, men de er alligevel ikke
værd at samle på. Man kunne sætte folk igang med at installere deres
maskine selv, uden at babysitte. Så kan man skille de der interesserer sig
for emnet fra dem der bare vil have det hele uden at tænke.

Det er min erfaring at sådan ser verden ud, trods alle idialister som prøver
at ændre verden.

Mvh

Per R Laursen