Installfester - hvad vil vi opnå.

Jeg ved godt jeg skrev en anden mail om det her for nyligt, men i
betragtning af den seneste udvikling, vil jeg gerne have en bred
disukussion om installfesternes generelle fremtid.

Hvis man kikker på tilmeldingerne til roskilde d. 7/9 er der flere som
ønsker server opsætning, 2 der gerne vil kunne fjernstyrer deres linux
fra WinXP og der er sågar en som ønsker opsætning af en ltsp server.

Jeg ved ikke helt med først og sidste men ihvertfald de 2 der ønsker
fjernstyring fra winxp er efter min menning ikke personer som vi på
nogen måde kan forvente at få noget tilbage fra ved at installere linux
for dem. Som mange inklusiv mig selv har sagt før så er sslug jo ikke en
forenning som gratis hjælper folk med alt det de ellers skulle betale
1000vis af kroner for... Nej vi giver hjælp til selvhjælp og vi
forventer aktiv deltagelse i foreningen ikke kun på siden "jeg vil have
hjælp" men efter lidt tid også den anden vej.

Derfor mener jeg at vi i langt højeregrad bør indskærpe ved
mødeindkaldelser hvad de her installfester drejer sig om, vi bør gøre
klart at servere kommer i anden række samt hvad vi forventer af folk
efterfølgende. Det er ikke nok at en installatør dukker op og kræver af
folk at de senere installere mindst 2 maskiner selv, folk skal være
informeret lige fra tilmeldingen - så har de også en chance for at sige
fra med det samme :)

Vi bør selvfølgelig gøre det klart at vi gerne hjælper folk med server i
de tilfælde hvor der er tid til det og det er folk som klart vil deltage
aktivt i foreningen - men når det drejer sig om tilmeldinger hvor man
faktisk ud fra friteksten kan læse at det er folk som vil have en linux
server sat op for dem gratis også ikke gøre mere, så mener jeg vi bør
sige stop, SSLUG er ikke en vi-gør-alt-for-dig foreningn og det mener
jeg bestemt ikke den skal blive. Det kan godt være det lyder hårdt men
jeg mener at vi klart bør melde ud både i indkaldelse men også på
hjemmesiden etc. hvad det går ud på. Jeg er godt klar over at vi i den
nuværende situation med Roskilde sagtens kan klare det da vi pt. har
mandsopdækning på - men det er også mere generelt jeg tænker på.

Så hvad siger folk - bør vi melde hårdere ud eller er det godt nok som
det er ?

Ask