Re: [MOEDE] teknik/politik (was: DRM: hvor oghvornår + linux-sikkerhed.)

"Rune Zimmermann" <sslug@sslug> writes:

> Nu tror jeg vi er på vej ud i noget ordkløveri, så jeg stopper her..:-)

Tjaaa, det er i hvert fald en sikker måde til ikke at få ændret noget.

> Jeg kan se i kalenderen at der sidste år var møder om bl.a. Open Source og
> software patentering. Det er altså den slags foredrag du ikke mener hører
> hjemme til hyggemøderne?

Det skulle jeg mene.

Sålænge der er nok emner og foredragsholdere til at lave et bredt
teknisk program, så vil jeg foretrække at vi fylder vores reglmæssige
møder op med det. Kikker jeg tilbage mener jeg at det er opfyldt. (Det
kan så være at vi skal være bedre til at skrive annonceringer - kikker
jeg tilbage kan jeg egentlig ikke se nogen grund til at programmet i
sig selv signalerer konstant begynder-fjendtligt.)

> Det kan godt være at SSLUG på nuværende tidspunkt er domineret af
> "teknik-nørder", men er det det image som SSLUG skal have?

Ja. Jeg mener at Sslug skal være en forening med tekniken bag linux
som det primærer formål.

> Det bliver i hvert fald ikke bedre hvis vi udelukker den slags
> arrangementer..

Jeg udelukker ikke at sslug kan holde ikke-tekniske arrangementer. Jeg
siger at jeg mener at det har førstprioritet at have et bredt teknisk
program til de faste arrangementer.

--
 Peter Makholm     |                            'Cause suicide is painless
 sslug@sslug |                             It brings on many changes