Re: [MOEDE] teknik/politik (was: DRM: hvor og hvornår + linux-sikkerhed.)

"Peter Makholm" <sslug@sslug> wrote

> 'så tekniske at de henvender sig til en lille gruppe' kan jeg ikke
> fortolke på anden måde end at du mener at det tekniske nivo er for
> højt.
>
> Hvis du istedet havde sagt 'teknik intereserer kun en lille gruppe' så
> havde der ikke være noget udsagn om nivoet. Jeg tror dog ikke at man
> kunne sige noget mere forkert. Jeg tror det er et mindretal i
> foreningen der ikke er interesseret i tekniske aspekter af Linux.

Nu tror jeg vi er på vej ud i noget ordkløveri, så jeg stopper her..:-)

> I København indleder vi altid møderne med et overblik over foreningens
> aktuelle arbejde. Jeg vil derfor mene at hele sslugs arbejde afspejles
> på møderne.

Jeg kan se i kalenderen at der sidste år var møder om bl.a. Open Source og
software patentering. Det er altså den slags foredrag du ikke mener hører
hjemme til hyggemøderne?
Det er ellers den slags foredrag som både jeg, og andre ved Roskilde-møderne
har efterlyst.
http://www.sslug.dk/emailarkiv/moede/2002_05/msg00125.html
Det kan godt være at SSLUG på nuværende tidspunkt er domineret af
"teknik-nørder", men er det det image som SSLUG skal have? Det bliver i
hvert fald ikke bedre hvis vi udelukker den slags arrangementer..

Ja, det var bare min mening, så skal jeg nok holde kæft....

Rune Z.