Re: [MOEDE] Diskussionsmøde om Digital Rights Management

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Det lugter i hvert fald lidt af det.

> DRM er ganske rigtigt - sådan som jeg forstår det -
> inkompatibelt med Open Source, og med åbne arkitekturer som
> PC'en for den sags skyld.

Ja, det mener jeg er et af de helt store og vanskelige spørgsmål. Skal man
gå på kompromis med det åbne så man giver informationsproducenterne en
beskyttelse af data der rækker ud over ophavsretsbeskyttelsen, mv. Hvis man
siger nej, kaster man forlagene, musikselskaberne, osv. i armene på
Microsoft m.fl. Hvis man siger ja, må man på en eller anden måde gå på
kompromis med den helt åbne arkitektur. Og ikke nok med det: Hvordan kan
det overhovedet gøres?

Flemming