Re: [MOEDE] Diskussionsmøde om Digital Rights Management

Hans Schou wrote:

> Er det, det samme som EUCD?
>
> Det som du siger der, lyder som det der gør at jeg ikke lovligt kan se
> mine DVD-film på min Linux-pc med fri software.
Nu kender jeg ikke EUCD, af andet en omtale, men meningen er at "sikre" at
downloadede data - i princippet uanset hvilke - gennem kryptering kun kan
læses af godkendte programmer, brugere og computere, dvs. at man ikke eller
kun meget vanskeligt kan hacke sig ind til data. Fra Microsofts side
udvides dette, så det drejer sig om at lave et hacke-fri (indbefattet oss)
styresystem hvor hardwaren (CPU eller motherboard) er afgørende for at
sikre at kun godkendte programmer kan læse beskyttede data.

Flemming