Re: [MOEDE] Mødeplanlægning i København (NBI, Symbion)

Send reply to:  	sslug@sslug
To:             	sslug@sslug
From:           	Henrik Christian Grove <sslug@sslug>
Date sent:      	12 Aug 2002 15:15:06 +0200
Subject:        	Re: [MOEDE] Mødeplanlægning i
 	København (NBI, Symbion)

> Det tvivler jeg på. Du har med garanti en viden om et eller andet, som
> du kunne holde et foredrag om, du skal bare sige det, og måske gentage
> det næste gang nogen (evt. dig selv) begynder at tale om at få sat
> indhold på nogle møder.

På et eller andet tidspunk skal jeg nok nå så langt også inden for
linux, men min viden ligger inden for DOS, Window 95 og Windows
98 og det er jo ikke så relevant.

> Hvad fysik angår vil jeg tro vi kan finde en løsning på de fleste
> problemer, du skal i hvert fald spørge. Det kan godt være det tager et
> par dage at regne ud hvordan vi skal klare problemerne men, hvis du kan
> bruge et program, kan vi sandsynligvis også arrangere det så du kan vise
> os det.

Ups, jeg burde have været mere klar. Jeg er ikke bevægelses
hæmmet men hæmmet i den tid jeg har pr. dag. F.eks. er jeg
ansat i flexjob på halv tid fordi jeg ikke kan klare et normalt fuldtids
job.

> Det lyder godt, men du er nødt til at fortælle os hvad du kan, det
> hjælper ikke at jeg begynder at gætte.

Nej gætte duer ikke. I øjeblikket har jeg ikke viden nok om linux til
at holde fordrag men når jeg får det skal jeg nok finde en måde at
udbrede den på. Min situation er stadig så ny at jeg ikke har
overblik over hvilke reserver jeg besider.

> Problemet er at os der er står for store dele af mødeplanlægningen ikke
> har nogen særlig god fornemmelse for de nyes behov (jeg kan ikke
> gennemskue om det er find eller grep du har behov for at høre om).

Der rammer du hoved på sømmet. Det kan jeg jo heller ikke. :-)
Som begynder kender man jo sjældent de forskellige kommandoer
og deres funktion og selv om man kender funktionerne kan man
måske ikke se hvordan de kan sammensættes til at udføre et
stykke arbejde for en. Det minder lidt om et hønen og ægget
problem.

> Vi ved det. Vi prøvede også en gang at få en møderække igang på
> hovedbiblioteket, men det døde lidt på at dem der gad gøre noget ikke
> mente de selv var kvalificerede (pædagogiske nok) til at holde foredrag
> for den målgruppe vi ønskede, og ikke kunne få nogle der var
> kvalificerede i tale.

Ah, det sædvanlige problem med forenings arbejde. :-) Enten kan
man ikke finde nogen der kan eller også få man drevet rovdrift på
dem man finder så de til sidste løber sure i det.

> Det synes jeg ikke er rigtigt. Der står ingen steder at et program skal
> kunne brygge kaffe og koge suppe på et søm for at være spændende. Hvis
> det er gnumeric du har fundet ud af gør din dagligdag
> lettere/sjovere/... så fortæl om det.

Det er muligt det ikke er ment sådan men min opfattelse var da
klart at det var en opfordring til at fortælle om nye "banebrydende"
projekter og programmer. Nu skal det det ikke misforstås sådan at
alting skal henvende sig til nubies. Der er intet i vejen med at
opfordre til at komme med nye projekter og programmer og på
andre måder henvende sig til de "gamle".

Det er da lige så vigtigt at de "gamle" får noget ud af møderne i
foreningen.

Det var nu mere vægtningen mellem opfordringer til mødeemner for
"nye" i forhold til opfordringer til mødeemner for "gamle" jeg synes
kunne være bedre. Det er da muligt jeg husker galt men jeg husker
bare 2001 - 2002 kalenderen som meget "Gammel" tung.

Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen
(polyevangelist & Agnostiker)
ICQ : 14412982