Re: [MOEDE] Mødeplanlægning i København (NBI, Symbion)

"Kurt Frederiksen" <sslug@sslug> writes:

> Nu ved jeg ikke hvordan et møde afsluttes,

Vi klapper af foredragsholderen og hører om der er nogle nyheder
 el.lign. folk glemte at give ved mødets start.

> da jeg vist aldrig har
> været der tiden ud. De møder/foredrag jeg har væet med til er alle
> endt i en eller anden detalje og så kan jeg altså ikke holde
> interessen oppe.

Jeg synes vi plejer at være gode til ikke at gå alt for dybt i
detaljerne før vi har været igennem foredraget. Vi skal så måske sørge
for at "afslutte" inden de alt for tekniske spørgsmål.

> Jeg tror du har ret her. Efter 2200 tror jeg mange vil være gået
> alene fordi de skal på arbejde dagen efter.

Jeg tror også det kunne være en af overvejelserne der lå bag valget af
22.00 som standardsluttidspunkt.

> Om folk tør ved jeg ikke, men jeg tør godt :-)

Fint.

> Problemet for mig er at jeg mangler viden og fysik til selv aktivt at
> medvirke.

Det tvivler jeg på. Du har med garanti en viden om et eller andet, som
du kunne holde et foredrag om, du skal bare sige det, og måske gentage
det næste gang nogen (evt. dig selv) begynder at tale om at få sat
indhold på nogle møder.
Hvad fysik angår vil jeg tro vi kan finde en løsning på de fleste
problemer, du skal i hvert fald spørge. Det kan godt være det tager et
par dage at regne ud hvordan vi skal klare problemerne men, hvis du kan
bruge et program, kan vi sandsynligvis også arrangere det så du kan vise
os det.

> Men i det omfang det er muligt er jeg da klar til at stille op.

Det lyder godt, men du er nødt til at fortælle os hvad du kan, det
hjælper ikke at jeg begynder at gætte.

> Jeg tror ikke foreslagene er for "færdige", men der er nok en del der
> afstår fra at komme med forslag fordi de ikke synes de kan stille
> "krav" hvis de ikke selv har noget at byde på.

Det må vi så gøre dem klart at de kan.

> Hvis man vil tiltrække nye og samtidig holde på dem, må man også
> lægge noget energi i hele tiden at sikre sig at deres behov
> tilgodeses.

Problemet er at os der er står for store dele af mødeplanlægningen ikke
har nogen særlig god fornemmelse for de nyes behov (jeg kan ikke
gennemskue om det er find eller grep du har behov for at høre om).

> Sat sort/hvidt op ser det for mig ud som om der et et stort spring
> fra installations party'erne og til fordragene. Det virker lidt som om
> man gerne vil hjælpe folk med at få lagt linux inde på deres
> maskine og så kan de i øvrigt komme igen når de nærmer sig nerd
> niveau.

Vi ved det. Vi prøvede også en gang at få en møderække igang på
hovedbiblioteket, men det døde lidt på at dem der gad gøre noget ikke
mente de selv var kvalificerede (pædagogiske nok) til at holde foredrag
for den målgruppe vi ønskede, og ikke kunne få nogle der var
kvalificerede i tale.

> < citat start>
> Vi åbner op for en række uformelle småforedrag. Her får *du*
> muligheden for at fortælle andre om det spændende program du
> har opdaget eller det interessante problem du arbejder med.
>
> *  Kender du et program du aldrig havde drømt om at du savnede,
> men nu ikke kan undvære er dette chancen for at at sprede ordet.
> < citat slut>
>
> Hvorfor er der ikke her en opfordring til korte fordrag om linux som
> det bruges i dagligdagen?

Det synes jeg ikke er rigtigt. Der står ingen steder at et program skal
kunne brygge kaffe og koge suppe på et søm for at være spændende. Hvis
det er gnumeric du har fundet ud af gør din dagligdag
lettere/sjovere/... så fortæl om det.

> Jeg tror det er nødvendigt, hvis man vil tiltrække nybegyndere og
> fastholde dem, at tage trivielle hjørner af linux op på møde
> kalenderen.

I min verden er det trivielt at redigere filer med `ed`, men det ved jeg
godt der ikke er ret mange der enige med mig i, eller har brug for at
vide for den sags skyld. Problemet er at der er meget få at de ting jeg
betragter som trivielle jeg har en lige så klar fonemmelse af andres
behov for at kende.

.Henrik

--
Registreret Linux bruger nummer 61622