Re: [MOEDE] Mødeplanlægning iKøbenhavn (NBI, Symbion)

"Kurt Frederiksen" <sslug@sslug> writes:

> Nu ved jeg ikke hvordan et møde afsluttes, da jeg vist aldrig har
> været der tiden ud.

Jeg tror nok at vi plejer på en eller anden måde at sige 'tak for i
aften'. Det er så meget ofte at der samles en lille flok oppe omkring
foredragsholderen for at diskuterer nogle flere detaljer.

Hvis der ikke er sammenfald mellem mødelederen og foredragsholderen
bør mødelederen sørge for at sige tak til foredragsholderen og 'tak for
i aften'.

Der skal selvfølgelig være plads til at folk kan fortsætte i mindre
grupper, men det skal meldes ud at nu er programmet overstået, så folk
med god samvittighed kan tillade sig at gå hjem.

> Nu lyder det som om jeg er vildt utilfreds men det er ikke rigtig. Jeg

Det synes jeg ikke at det lyder som. Det er et godt konstruktivt
indlæg du har skrevet.

> Jeg tror ikke foreslagene er for "færdige", men der er nok en del der
> afstår fra at komme med forslag fordi de ikke synes de kan stille
> "krav" hvis de ikke selv har noget at byde på. Jeg har i forbindelse
> med foreningsarbejde oplevet at "gamle" aktive uden at ville det
> lukker for nye ved at aktiviteterne bliver for indforstået og
> sammenspiste.

Lidt en catch-22 skulle jeg mene.

Jeg kan kun opfordre folk til at komme med ønsker selvom de ikke selv
mener at de kan give noget tilbage for dem. Man skal nok på et eller
andet tidspunkt kunne holde et foredrag om noget.

> Hvis man vil tiltrække nye og samtidig holde på dem, må man også
> lægge noget energi i hele tiden at sikre sig at deres behov
> tilgodeses.

Det er svært for os gamle nisser.

Vi kan ikke huske os selv som nye og jeg tror også at nye brugeres
behov har ændret sig fra da jeg selv var ny. (Jeg var glad når jeg fik
lov til at låne manualside til perl da jeg skulle lære perl. Jeg have
4MB plads på min konto og operatørerne spiste førsteårsstuderende til
morgenmad)

Jeg har svært ved at sætte mig ind i hvilke problemer nye brugere der
bliver præsenteret for KDE eller Gnome har af problemer. Der er nogen
der skal fortælle mig det.

Tilgengæld kan jeg godt se at man som ny har svært ved at vide hvem
man kan få til at holde et godt foredrag når man ikke rigtigt kender
folk. Vi bliver altså nød til at hjælpe hinanden.

> Sat sort/hvidt op ser det for mig ud som om der et et stort spring
> fra installations party'erne og til fordragene.

Jeg tror du har ret.

> Hvorfor er der ikke her en opfordring til korte fordrag om linux som
> det bruges i dagligdagen?

Jeg tror det skal være lidt mere organiseret end bare at bede folk om
at møde op. Jeg tror man skal have stukket nogle emner ud for et par
stykker af os gamle nisser.

Hvordan mener du at nivoet af SSLUGs julekalender fra 2001 var: (Læs
den på <http://www.sslug.dk/julekalender/oversigt.shtml>)

Er det sådan noget vi skal holde et par møder med?

> Jeg tror det er et godt forslag. Jeg vil i den forbindelse anbefale at
> evt. evaluerings skemaer enten uddeles fra starte af mødet eller
> sættes på sslug hjemmesiden.

Uha, det tager en masse tid at administrerer. Jeg ville håbe på at vi
kunne gøre det i prosa her på listen.

--
 Peter Makholm     |  Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
 sslug@sslug |                            pants and slide on the ice