Mødeplanlægning i København(NBI, Symbion)

På medlemsmødet talte vi blandt andet om mødeplanlægning. Følgende er
nogle af de punkter som kom op vedrørende mødeplanlægningen og
-afholdelsen i København.

 - Vi skal være bedre til at kunne afslutte programmet 'til tiden' og der
   skal være mere plads til uformel småsnakken.

'Til tiden' er officielt klokken 2200, men det er vist egentligt mere
bare fordi det er det vi plejer at skrive i kalenderen end baseret på
en egentlig overvejelse. Jeg tror dog ikke vi skal sætte det senere.

 - Vi skal måske til decideret at skelne mellem foredragsaftener og
   hyggemøder.

Ikke nødvendigvis fast så vi holder foredrag i Symbion og hygge på
NBI. Mere bare så vi gør os det klart når vi planlægger et møde og når
det annonceres om det primært er foredrag eller mere uformelt.

 - Der skal være en grund til at komme.

 - Emneudvalget er passende.

 - Systemadministrator-foredrag tiltrækker mange ellers ikke aktive folk.

Det er ikke i mål for møderne at der kommer mange, men at vi får noget
ud af dem. Og da dem der tager initiativet til møderne godt kan lide små
hyggelige møder såhhhh.

 - Tør folk blande sig i planlægingen?

Engang i mellem er der nogen (vi ved hvem vi er) en liste med forslag
til møder de næste par måneder. Er disse forslag for 'færdige' til at
andre tør melde ind med mødeforslag.

Der er normalt ikke truffet aftaler når disse forslag bliver
sendt. Skal dette tydliggøres eller skal vi sjuske mere med vores
forslag?

 - Mange potentielle foredragsholdere bliver syltet.

Der er en del der tilbyder foredrag, men som vi ikke lige umidelbart
får sat på programmet. Vi kan ikke rigtigt gøre noget ved det, især
ikke hvis vi skal have mere tid til uformel snak.

Dette er et luksusproblem vi nok ikke kan løse.

 - Mødeledelsen skal være bedre.

Hidtil har mødelederen primært sagt velkommen og sat sig ned. Vi skal
måske til at have mødelederen en smule mere aktiv. Personligt ved jeg at
jeg ikke er god til at begrænse spørgsmål- og kommentarstrømmen når
jeg selv står som foredragsholder.

 - Konstruktiv kritik af møderne

Jeg kunne godt tænke mig at vi evaluerede mere på de enkelte
møder. Det kan være kommentare til mødeplanlægningen og oplæget til
mødet og selve afholdelsen. *Jeg* føler engang imellem at jeg famler
mig rundt i blinde, både som planlægger, mødeleder og foredragsholder.

Talte vi om andet?

(Jeg håber ikke at dette er blevet for færdigt og
konkluderende. Kommenter for h.....)

--
 Peter Makholm     |         Perhaps that late-night surfing is not such a
 sslug@sslug |           waste of time after all: it is just the web