Re: [MOEDE] Hyggemøde d. 15?

On Tue, 6 Aug 2002, Mark Gjøl wrote:

> Hvordan vil du udnytte snifning på et netværk til at blive en bedre
> sysadm?

etc etc.

Åh nej. Skal vi nu til det?

Et teknisk foredrag som en eller anden ikke vil have
afholdt, fordi "det kan jo misbruges". Det er der mange
ting der kan, Mark. Mange. Og vi holder altså tekniske
foredrag om dem alligevel. Hvis man er sysadm er det
godt at forstå hvad der foregår. Rigtig godt endda. Et
krav, nærmest. Et kendetegn ved en script kiddie er at
han ikke forstår hvad der foregår. Hvis han gør, er han
ikke script kiddie mere.

Jeg har ikke indtryk af at det normalt er script kiddie
wannabes, der kommer til SSLUGs foredrag. Det ville jo
betyde, at de kunne risikere at lære noget.  Men den
risiko må vi løbe. Men mindre vi skal afskaffe
informationssamfundet og oplysningstiden og alt det
der, og holde op med at afholde tekniske foredrag
overhovedet.

Personligt vil jeg gerne komme til sådan et foredrag,
hvis jeg kan den dag. Og det selvom jeg faktisk godt er
i stand til at læse man sider! For i praksis læser jeg
kun man sider, når jeg skal bruge programmet. Til SSLUG
foredrag får jeg sommetider foræret noget indsigt i
nogle ting, jeg ikke havde fået taget mig sammen til at
læse selv. Jeg får den grundlæggende forståelse så jeg
gider gå hjem og læse videre.

Hvis der imidlertid er andre end Mark, der også mener
det er "alt for farligt" at afholde sådan et møde i
SSLUG-regi, er jeg sikker på at vi kan finde et andet
sted af holde det.

Venligst
--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

" Fear is the path to the Dark Side; fear leads to anger. Anger
leads to hate. Hate leads to suffering. "    -- Yoda