Re: [MOEDE] Linux som grafisk workstation

On Mon, 22 Jul 2002, Ejner Fergo wrote:

> Jeg vil gerne holde et foredrag om Linux som grafisk workstation (2D, 3D, DV)

Begejstret hujen! Klappen!

> Mange tror Linux udelukkende er et server-OS, men det er langt fra
> rigtigt idag, så den "myte" vil jeg gerne kill -9 :) Jeg vil fortælle om
> mulighederne inden for 2D, 3D og DV (under Linux), og hvilke programmer
> man kan bruge, samt komme ind på diverse succes-historier fra
> Highend-branchen.

Lyder mums!

> [...]
> projekt sammen, hvor jeg kombinerer (compositer) alle delene sammen til
> en lille video, så med spørgsmål tror jeg godt foredraget kan vare
> omkring de 3 timer.
>
> Jeg står i den lidt uheldige situation, at jeg ikke kan bruge mit
> Firewire-kort (det skal være et OHCI-kompatibelt chipsæt..), så jeg skal
> først have solgt mit gamle og købt et nyt (3D og DV bliver prioriteret
> højere end 2D i foredraget), så det kan desværre ikke blive inden for
> den nærmeste tid... Og så ville jeg sætte pris på, hvis det kunne blive

Du låner selvklart bare mit Adaptec FireConnect 4300 :-)

Iøvrigt _er_ der vist andre end OHCI der virker, men det er rimeligt
uigennemskueligt hvilke, og hvordan!

> SW der vil blive vist:
>
> GIMP
> Maya -> http://www.aliaswavefront.com

Ka du Maya!? Orv, det vil jeg gerne se/høre.

Jeg håber du bruger kino cvs :-) (http://www.sf.net/projects/kino)

> Jahshaka -> http://jahshakafx.sourceforge.net
> (Blender)
> (GTK-Radiant)

Nøj, det glæder jeg mig meget til. Bare sig til hvis du vil låne det der
Adaptec kort - jeg har fået firewire i min laptop ;-)

Input på http://cvs.sslug.dk/linuxbog/applikationer/bog/videored.html
ville iøvrigt være lækkert - der er en del sider udover den side jeg lige
henviser til.

Mads

There has never been a good war or a bad peace.
                           - Benjamin Franklin