Linux som grafisk workstation

Jeg vil gerne holde et foredrag om Linux som grafisk workstation (2D, 3D, DV)

Mange tror Linux udelukkende er et server-OS, men det er langt fra rigtigt idag, så den "myte" vil jeg gerne kill -9 :) Jeg vil fortælle om mulighederne inden for 2D, 3D og DV (under Linux), og hvilke programmer man kan bruge, samt komme ind på diverse succes-historier fra Highend-branchen.

Jeg vil vise nogle praktiske eksempler, muligvis strikke et lille projekt sammen, hvor jeg kombinerer (compositer) alle delene sammen til en lille video, så med spørgsmål tror jeg godt foredraget kan vare omkring de 3 timer.

Jeg står i den lidt uheldige situation, at jeg ikke kan bruge mit Firewire-kort (det skal være et OHCI-kompatibelt chipsæt..), så jeg skal først have solgt mit gamle og købt et nyt (3D og DV bliver prioriteret højere end 2D i foredraget), så det kan desværre ikke blive inden for den nærmeste tid... Og så ville jeg sætte pris på, hvis det kunne blive inden for København :)

SW der vil blive vist:

GIMP
Maya -> http://www.aliaswavefront.com
Dvgrab -> http://www.schirmacher.de/arne/dvgrab/index_e.html