Tak for det fordrag om qmail, og i denne forbindelse har jeg nogen spørsmål/efterlisninger.

From: Jan Larsen [mailto:sslug@sslug
Sent: 13. juli 2002 12:11
To: 'sslug@sslug'
Subject: Tak for det fordrag om qmail, og i denne forbindelse har jeg
nogen spørsmål/efterlisninger.

Tak til Henrik Storner fordrag om qmail.

Det var sådan at jeg forsøgte at skrive ned hvad han sage, men det have
jeg svært ved, så der kom en del huller i mine notater, grunden er at
jeg
ikke høer så godt, så jeg skal se meget på hvad han siger, og så samtide
skrive ned. Og da man ikke kan både se hvad der sker, og se hvad man
skriver på sammen tid, så vil jeg skrive denne mail.

Med hensyn til selevet installisonen af qmail, der vil jeg bruge den der
er hos http://lws.dk i artikle 9 til 14.

Jeg vil køer installisoen i den rekefølge som der står.

Nu skrev henrik om qmailqurne og Patch. Jeg har hværet inde på
www.qmail.org, og så ind på den danske side. Mit problem er der at finde
det jeg skal bruge, og hvordan ? På den måde hvordan, og hvad der skal
installeres.

Qmail scanneren, den har jeg funet, så den skulle ikke måske komme nogen
problemer.

Så kommer der virus scanneren, den kunne jeg ikke finde, for vis jeg går
ind på http://www.nbedr.com, så er der ikke nogen side, eller har jeg
skrevet forkert. Hvad hedder den side, som Henrik haved over de virus
progremmer ?

SpamAssassin, har jeg hentet, og skal bare finde ud af hvordan jeg skal
installer den.

Måden jeg vil installer dem er, vis der er på den måde.

1: Installer på den måde fra lws.dk
2: Installer curier-imap, og dens mysql addresse system.
3: Installer virusprogrammet, skal lige finde ud af hvordan.
4: Installer Spam, samt at sette den op.
5: Installer qmail scanneren, samt at sette den op.

Med hensyn til imap. Er der nogen måde på at man kan fortæle bruger, som
der bruger Mic. Outlook til at læse mail, at den ikke skal gemme i en
buffer lokal hos brugeren, vis det kan lade sig gøer. ?

Jeg bruger Outlook selv, og når jeg har mange mail, så står den og køer
meget på min disk, selv om jeg køer med 100 mbit net.

Alt dette skal køer på en RH maskine, hvor der også er installer web,
mysql, postnuke, log programmer, backup, og måske ftp, og ssh.

Det er sådan at jeg vil væk fra den jeg køer med nu, som er en e-smith,
phpnuke, se http://www.ringtoften.dk

Maskinern er en XP 1500+, samt 40 Gb IDE, 10/100 net.
Der er 3 til 5 bruger, samt de maskin bruger (administrator, backup,
virus)

Hvad skal jeg installer før jeg begynder, af pach, og opdaterninger ?

Er der nogen steder ud over lws.dk på dansk om dette her. ?

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig, og jeg siger undskyld til
de
stavefejl.

MVH
Jan Larsen