Re: [MOEDE] 1G (was: Installation af arbejdsstation

"Hans Schou" <sslug@sslug> wrote in message

> En fornuftig maskine der kan bruges til noget.
>
> "Ja, du kan godt komme med din 1G maskine, men din disk løber hurtigt
> fuld" - er det det vi skal sige?

Ja, det mener jeg faktisk. Der bør være en beskrivelse af hvad der kræves
for at få Linux installeret. Her er 1GB tilstrækkeligt. Det bør derefter
nævnes, at man jo også skal beregne plads til de data man vil arbejde med.
Noget i retning af:
"Linux med KDE og et Office system kræver omkring 1GB plads på din harddisk.
Hertil skal du lægge en passende mængde plads til dine egne data. Skal du
have både Linux og Windows installeret på samme maskine, kan du lade Linux
arbejde med data på Windows partitionen, så harddisken udnyttes fuldt ud."

> "Vi anbefaler 3G for at det også skal være lidt sjovt (seriøst)"

Det er helt ok med den anbefaling, men det er jo ikke et krav.

> Fidel Castro mener også at folket har et andet behov end han har.
> (undskyld, du bad om det ;-)

Lige pt. har jeg 6 virtuelle maskiner med hver sin installation af enten Win
eller Linux. Det er da ikke normalt, og helt urealistisk for en almindelig
bruger (det ualmindelige ved mig er bl.a. at jeg udvikler programmer, der
skal bruges af andre, og derfor skal aftestes under de forskellige varianter
af Windows. En virtuel maskine fylder hos mig mellem 1 og 8 GB).
Min svoger redigerer videoer på sin harddisk, så han har også et stort
pladsbehov.

Min pointer er blot, at de, der har den slags behov, udemærket selv er klar
over det - men de vil sikkert være interesseret i at få at vide, hvor meget
plads Linux i sig selv kræver (med hvad det nu omfatter i retning af KDE og
Office)