Re: [MOEDE] 1G (was: Installation af arbejdsstation

On Tue, 2 Jul 2002, E. Sjørlund wrote:

> Det SuSE viser i sin installation er pladsbehovet incl. en tilpasset
> swap, så de 120 MB er til rådighed.

Det er nu ikke meget. Ligegyldigt hvad maskinen skal bruges til.

> Og sikkert mange billeder, dokumenter osv.

Nej, de ligger på en 15G Windows partition.

> Jeg er i tvivl her. Skal det være en beskrivelse af hvad der skal til
> for at få et system der kører, eller hvad der skal til, hvis man vil
> bruge maskinen til dette eller hint?.

En fornuftig maskine der kan bruges til noget.

"Ja, du kan godt komme med din 1G maskine, men din disk løber hurtigt
fuld" - er det det vi skal sige?

"Vi anbefaler 3G for at det også skal være lidt sjovt (seriøst)"

> På min arbejdsplads kører 40+80GB, men det vil jeg ikke lige betragte
> som et normalt systemkrav.

Fidel Castro mener også at folket har et andet behov end han har.
(undskyld, du bad om det ;-)

> mon ikke de fleste vil være klar over at
> HD-plads altid er en begrænset resource? .

Jacob Sparre er.

mvh/hans
rpm -i spamassassin*.rpm
cat > ~/.procmailrc <<EOF