Re: [MOEDE] 1G (was: Installation af arbejdsstation

"Hans Schou" <sslug@sslug> wrote in message
> OK, men så har du kun 120M tilbage til swap og så er disken fuld.
> Jeg synes 1G er lige i underkanten.

Det SuSE viser i sin installation er pladsbehovet incl. en tilpasset swap,
så de 120 MB er til rådighed.

> Fruen havde en 2G disk, og der gik ikke mange måneder før den var fuld.
> Og nej, det var ikke *-devel-*.rpm der fyldte disken op.
> Nu har hun 5G.

Og sikkert mange billeder, dokumenter osv.
Jeg er i tvivl her. Skal det være en beskrivelse af hvad der skal til for at
få et system der kører, eller hvad der skal til, hvis man vil bruge maskinen
til dette eller hint?.
På min arbejdsplads kører 40+80GB, men det vil jeg ikke lige betragte som et
normalt systemkrav.
Det er ikke det store problem at lægge en ekstra HD ind i maskinen, når de
120MB slipper op, og mon ikke de fleste vil være klar over at HD-plads altid
er en begrænset resource?
.