Re: [MOEDE] Hardware liste og installatørkrav

On Tue, 02 Jul 2002 15:44:31 +0200, Rune Zimmermann wrote:

> Det kan godt være du ikke ser mine indlæg som store kommentarer, men
> betyder det at de skal ignoreres? I så fald må jeg da melde fra som
> installatør ved næste install..:-(
Jamen, jeg har skam læst dine kommentarer, men det du skriver, er faktisk
det, vi også mener, at det skal være en grafisk installation
(arbejdsmaskinen), og at man skulle være i stand til at håndtere dual
boot. Opgradering/tilretning med rpm-pakker (for mandrake og redhat) er
selvfølgeligt også en forudsætning, men mange af dine kommentarer, er
implicit i de nye distributioner i dag - grafisk installation, automatisk
opsætning af dual boot samt enkel opgradering/tilretning. Vi kan gerne
tage dine bemærkninger med i den endelige tekst, hvis du mener, det skal
med. Det gør intet for mit vedkommende. Hvad angår Suse, må jeg dog komme
med en indsigelse: Det er ikke muligt, at hente en FRI version, og jeg
mener, vi som forening der lovpriser Open Source og GPL, må kræve, at
vores egne arrangementer lever op til disse standarder. Alternativt kunne
vi have et felt under tilmelding, hvor man kunne angive ønske til anden
distro, og så kunne det efterfølgende aftales i den konkrete situation, om
det kunne lade sig gøre - læs, om der deltog en person i arrangementet,
der var villig til at hjælpe i denne situation. Jeg mener ikke, vi kan
stille som krav, at installatører skal kunne alle distroer, og især ikke
hvis de ikke kan hentes gratis på nettet!

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail