Nye brugere og windowmanagers, Was: Re: [TEKNIK] Langsom Siemens Scenic eT

Michael Foged wrote:

<snip>
> Med 128 MB RAM kører KDE også fint nok på samme maskine. Men
> det kunne være jeg skulle prøve alligevel
> med den der OpenWin på min egen maskine. Men nu er og bliver
> kæresten Windowsmenneske og jeg skulle
> gerne ende op med noget der ligner det en smule, og der passer
> KDE fint efter min mening. Det er lidt pinligt
> at hun sidder og anvender Windows til at læse e-mail med, fordi
> Linux (KDE) kræver for mange rescourser.
<snip>

RAM er en god ting(tm), meget RAM er en meget god ting(tm).

Jeg har for et stykke tid siden fået flyttet min bedre halvdel
over på SuSE 8.0 (hun fik selv lov til at klare installationen,
hvilket hun også gjorde da jeg fik hende overtalt til at bruge
SuSE 7.2 for en harddisks tid siden :), og lige netop KDE[1] er
den windowmanager der passer hende bedst. Er dette en generel
erfaring når det gælder brugere[2] der kommer fra windows ?

Er det noget vi evt. burde se nærmere på i forhold til
installfesterne ?

XFUT over i sslug.moede, hvor den nok passer bedre med den
drejning jeg har givet den

[1] KDE kan godt lide de 384 MB RAM der er i hendes maskine...
[2] I bredest mulig forstand.
--
MVH/Thomas A. Frederiksen
.dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.