Re: [MOEDE] LTSP i Roskilde tirsdag d. 18. juni kl 19:00

Hans Schou wrote:

> Hej
>
> Jeg har tidligere kort annonceret samme emne og dato i Kbh, men nu har jeg
> så aftalt med Morten Therkildsen at vi laver det i Roskilde i stedet.

Ja, når jeg kigger tråden igennem, så kan jeg se den starter med onsdag 19/6 - og at
du så drejer den til tirsdag d 18. juni i Symbion (i dag kl. 01:28) - og nu Roskilde

Og så er jeg forvirret (på et lokal-regionalt plan :-) Er der så _ikke_
KLID_og_måske_SSLUG møde d. 19. ?

> Emnet er altså Linux Terminal Server Project, med hovedvægt på generel
> installation og administration. Jeg vil vise hvordan man kobler
> forskellige maskiner på og hvordan man debugger sig frem til at løse nogle
> af de besværlige ting såsom skærmkort.

Fedt ! En happening ! Er det et install-party - når der ikke installeres, men kun
bootes ?

> Foreløbig har Jørgen Kristensen og Michael Rasmussen meldt at de ville
> komme med noget underligt hardware, hvilket jeg så ikke helt ved om de vil
> når det nu bliver i Roskilde.

Jeg kan komme med en GRI-99 (~1971) med 16KWord ferrit Hukommelse (RAM) - diskløs (!)
- tilsluttes gennem 50 baud TeleType interface...
Spøg til side - jeg kunne nok finde en egnet maskine til client-forsøg (evt. også lave
en Boot ROM ?)

> Under alle omstændigheder vil jeg gerne have
> en MAC-adresse, navn på netdriver og filerne /etc/X11/XF86Config* fra dem
> som tager maskiner med. Send dette til sslug@sslug
>
> Serveren bliver en 800MHz 256MB RAM laptop.
>
> Jeg skal videoprojektor, en hub/switch, et par netkabler og noget 220v.

Jeg kan nok skaffe projektor ? Jeg kan også medbringe 2 stk. D-Link 8 port 100/10 Mbit
(bridging, stackable) hub + netkabler(RJ45) + 230 V. (det er det vi bruger i DK :-)
fordeler-bjælker + netkabler(230V) (alt er _med_ jord - og jordbenene må _ikke_
fjernes !)

Alletiders !

Best regards
Preben