LTSP i Roskilde tirsdag d. 18. juni kl 19:00

Hej

Jeg har tidligere kort annonceret samme emne og dato i Kbh, men nu har jeg
så aftalt med Morten Therkildsen at vi laver det i Roskilde i stedet.

Emnet er altså Linux Terminal Server Project, med hovedvægt på generel
installation og administration. Jeg vil vise hvordan man kobler
forskellige maskiner på og hvordan man debugger sig frem til at løse nogle
af de besværlige ting såsom skærmkort.

Foreløbig har Jørgen Kristensen og Michael Rasmussen meldt at de ville
komme med noget underligt hardware, hvilket jeg så ikke helt ved om de vil
når det nu bliver i Roskilde. Under alle omstændigheder vil jeg gerne have
en MAC-adresse, navn på netdriver og filerne /etc/X11/XF86Config* fra dem
som tager maskiner med. Send dette til sslug@sslug

Serveren bliver en 800MHz 256MB RAM laptop.

Jeg skal videoprojektor, en hub/switch, et par netkabler og noget 220v.

Skolens navn og adresse:
Tiendeklassecenteret Roskilde
Maglelunden 2
4000 Roskilde
Mødelokalet vil være i bygning M4. (der bliver sat skilte op.)
http://www.krak.dk/SCRIPTS/kortvisningsside.asp?KNR=3006557&KK=1124688263&KaldFra=

mvh/hans