Re: [MOEDE] Linux Install Party - Niels Brock

On Sat, 11 May 2002 19:31:42 +0200
Jesper Krogh <sslug@sslug> wrote:

[SNIP SNAP BLA BLA]

> Jeg havde lidt problemer med at installere Mandrake på den ene
> maskine, da installeren ikke ville æde en 400 MB / og en 800 MB /usr
> som samlet 800 MB men insistererde om at vi ikke måtte vælge flere
> pakker end der kunne være på 400 MB. Men jeg kom først rigtigt til
> kort da jeg forsøgte med Red Hat for at finde ud af at en minimums
> install + KDE var langt over 1 GB, mere eller mindre uden muligheder
> for skære i størrelsen.( Jeg vil foreslå at vi skriver at vi har meget
> svært ved at installere på mindre end 1 GB diskplads ).

Ehh Jeg lige da en slackware 8.0 ind på 500 mb.

> Det lykkedes dog at få en rimelig fornuftig Mandrake 8.2 ned på en
> P166, 48 Ram, 500 MB disk, med IceWM, Apache, Mozilla, MySQL, men det
> tog godtnok noget tid og noget arbejde at få det til at makke ret.

Ahh - godt at høre.

> Eller skal vi have fundet en distribution som vi anbefaler at
> installere på denne slags "små" maskiner, når folk gerne vil have X på
> dem? ( Der kommer jo faktisk en hel del i denne størrelse )

Personligt kan jeg godt lide Slack på små maskiner - hvad folk nu end
vil sige om denne distro så er den rimelig ren - har ikke s mange pakker
at vælge imellem med tilbyder alligevel det du skal bruge og med en
ekspert install hvor du kan vælge lige hvad du vil er den bare perfekt
:)

Ask