Re: [MOEDE] Linux Install Party - Niels Brock

On Sat, May 11, 2002 at 07:31:42PM +0200, Jesper Krogh wrote:
> Jeg vil gerne lægge ud med en lille evaluering af Installfesten
> idag. Jeg syntes som altid vi lige bør evaluere bagefter så vi kan
> blive klogere og lære af fejltagelser, etc.

Jeg har kun en ting som jeg så som lidt problematisk idag - Ask havde
ikke taget Partition Magic disketter med, da det vidste sig at der var
licens problemer. Jeg holder på at vi naturligvis ikke skal gøre os til
piratkopister, men vi har brug for et program som kan resize NTFS (helst
NTFS 5.1) når vi holder Installfest! Jeg nægter at tro på at jeg var den
eneste som hjalp en der ønskede at dualboote, og i den forbindelse
skulle have resizet sin windows partition!

Ask foreslog GNU Parted, som vi fik hentet ned og lagt ud på en diskette
(som ham der skulle have installeret _IKKE_ havde med - burde det ikke
stå på listen over ting de skal sørge for?), men det lod ikke til at
Parted understøtter NTFS resize endnu.
Det lykkedes til sidst da en af de andre der skulle have installeret
havde et sæt Partition Magic disketter med.

Findes der virkeligt ikke et frit program som kan klare NTFS resize
pålideligt? Det bliver vi nemlig nødt til at have med til Installfest.
Evt. kunne man måske få sponsoreret et par kopier af Partition Magic et
sted fra?

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41