Re: [MOEDE] OpenOffice.org på Niels Brock

Claus Sørensen wrote:

> Nu vil jeg mene, at OpenOffice.org nok er en af de applikationer, som bør
> installeres på alle der har tænkt sig at bruge Linux som almindelig pc.
>
> Grunden til at den ikke er med i de enkelte distributioner i den endelige
> udgave, er, at den først blev frigivet i onsdags kl. 14.00 - så jeg
> mener, at mit tilbud er yderst relevant for at give de nye Linux-brugere
> den bedst mulige start i en verden som fortsat domineres af Microsoft
> Office, når det gælder kontorprogrammer.

Selv om OpenOffice er hurtigere end Startoffice så skal du stadig have
en relativ moderene maskine for rigtig at få glæde af den, det er ikke
alle der nøvendigvis har det.

Jeg har set at du du har skrevet det i din til mælding, og det er helt
fint bare det ikke står officielt på forsiden, med en udmelding om at
alle kan få installeret Open office.

Noget helt andet er at med forventet 50 maskiner til install, kan det
det blive et problem hvis en eller flere af os kun vil installere
specielle ting.

Normalt plejer vi at mønstre omkring 20-25 installere. Et forhold på 1,5
plejer at gå fint ved et aftenarangement, så vi kan sikkert godt klare
et forhold på 2 på en lørdag. Men hvis der ikke kommer stort flere
intallere end dem der er tilmældt nu og der virkelig kommer 50 så ryger
vi op omkring et forhold på 3 klienter pr installer, og så er der slet
ikke tid til noget som helst.

--
-
Poul-Erik Andreasen