Re: [MOEDE] Installfest - krav til PC

Kristian Kallenberg wrote:

> Det ser ud til at du på forhånd vil vide om folk er nok værd til at deltage
> i installfesten. Den går ikke, af flere grunde. Du kan for det første ikke
> vide hvad mennesker er værd før du har talt med dem og for det andet så skal
> linux være for alle, derfor må du ikke se bort fra en gruppe mennesker. Du
> er nødt til at bruge tid på dem i hvert fald en gang

Selv om det er Ole du svarer så er det alså mig du citere, så jeg må
hellere komentere det.

For nu at tage det bagfra. Linux er for alle ja, men det er
installfester ikke! Installfester er hjælp til selvhjælp. Det er for
folk der gerne vil LÆRE at bruge Linux, og som er part til at investere
den nødvendige tid til det. Det er ikke for folk der kommer og vil have
os til at gøre alle tingende for dem.

Det kan jeg selvfølgelig som du påpeger ikke vide i forvejen, men hvis
der er en sammmenhæng mellem den slags mennesker og dem der stiller med
alt for antikveret udstyr i forhold til deres forventninger , så kan man
da godt sortere på det som Ole's forslag gik på.

Jeg er i alt fald til en hvis grad enig med Ole i at der nok er en
sammenhæng, men jeg mener ikke at sammenhængen er entydig nok til at vi
skal gribe til restriktioner endnu, og slet ikke før vi for deklareret
Installhjemmesiden, noget bedre.

I øvrigt er problemet, hvor irriterende det end kan være, et godt tegn.
Det viser at Linux er ved at nå ud til en lidt bredere målgruppe.

--
-
Poul-Erik Andreasen