Re: [MOEDE] Installfest - krav til PC

Ole> :

Ole> Jeg er sådan set enig med dig i at dette kan godt drive en server, hvis
Ole> bare administratoren er så kompetent som dig. Men jeg tror ikke, vi giver
Ole> en person en succesoplevelse, hvis han ikke kan køre en bare nogenlunde
Ole> fornuftig GUI.

Ole> Hvis jeg skal overbevise folk om, at Linux er fedt, så er det ikke på en
Ole> sådan maskine. Det kan jeg gøre, når de _har_ vænnet sig til
Ole> kommandoprompten.

Ole> Mit krav til minimumskrav skulle også gerne gøre, at enhver installatør
> [...]

Jeg kender en, der ville bruge en gammel maskine som mailserver og ruter for
en Windows maskine. Han baksede først med Mandrake.  Men det var for tungt.

Så prøvede han E-Emith http://www.esmith.org
Esmith er webbaseret.
Det gik som en leg og virkede perfekt. Så han fik en successoplevelse.

ESmith har minumumskrav på:
http://www.e-smith.org/docs/manual/5.1/hardware.html

De starter ved en Pentium 90MHz og 32 MByte, 1GByte disk.

Jeg har nu servere, der kører på langsommere maskiner.
Det må også kunne køre på en 486.

Er der nogen, der kender E-smith?
Vi kunne brænder et par CD'ere til næste installfest.

--
   Niels Elgaard Larsen
   E-mail: sslug@sslug <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>