Forslag til emne: Netværks-pakkeopdateringsværktøjer

Jeg kunne godt tænke mig at høre om de forskellige distributioners
netværksbaserede pakkeopdateringsværktøjer.

Som det tidligere er fremgået af listen her, så bruger jeg apt på
RedHat, men det følger ikke standard med. De har selv et eller andet
der hedder u2date og rh_network, eller noget i den stil, som jeg
altid afinstallerer hvis jeg kommer forbi det fordi jeg ikke bruger
det.

Men jeg kan ikke anbefale alle mulige, f.eks. skoler, at bruge
RedHat med apt fordi det nok er lidt for svært for dem at
vedligeholde selv, og jeg vil jo ikke love at vi bliver ved med at
bruge det og vedligeholde det.

Derfor kom jeg til at erkende mit manglende overblik. Jeg kunne godt
tænke mig en aften hvor de forskellige ditroers netværks
opdateringsværktøjer blev præsenteret:

Debians apt

Red Hats u2date ting

SuSEs værktøj, hvis de har et

Mandrakes værktøj

Og hvad med det der ximian red carpet, er det til noget?

Det er måske lidt af en udfordring for een taler, så vi leder nok
snarer efter een til hvert emne. Er det en god ide eller er jeg den
eneste der gider høre om det? Det ville være meget logisk som
opfølgning på det med pakkesystemer, måske.

--
Hanne Munkholm         sslug@sslug
Leder af LinuxLab      http://LinuxLab.dk

Price is what you pay. Value is what you get. --Warren Buffet

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:28 CEST [an error occurred while processing this directive]