Re: [MOEDE] Text till inbjudan

Patrik:

> Vi måste lämna text till en plansch i A3-format som
> kommer att sättas upp på Malmö Stadsbibliotek som reklam
> för Linux förevisningen den 14-15 september.

Hans, Ole og Peter fandt på denne plakat sidste år:

   http://www.sslug.dk/moede/hygge/2000-11-30/Linux-demodag-A4.ps
   http://www.sslug.dk/moede/hygge/2000-11-30/Linux-demodag-A1.ps
   http://www.sslug.dk/moede/hygge/2000-11-30/Linux-demodag.eps
   http://www.sslug.dk/moede/hygge/2000-11-30/Linux-demodag.cdr
   http://www.sslug.dk/moede/hygge/2000-11-30/Linux-demodag.gif

Teksten skal selvfølgelig laves om (eller i det mindste
oversættes og opdateres), men kan den ellers bruges?

> ------------
>
> <stor stil>Kom och pröva på Linux, ett fritt operativsystem!</stor stil>

Ved de fleste ikke allerede at Linux er frit (eller i det
mindste at det er gratis)? Og hedder det "operativ..." og
ikke "styre..." på svensk?

Er der noget galt i bare at bruge "Linux Demo Day" eller
"Linux-demodag" som overskrift?

<overskrift>
         Linux Demodag
</overskrift>

<billede>
             [Tux]
</billede>

<stort>
 Det frie valg - LinuX
</stort>

<tekst>
 I anledning af att Linux fyller 10 år viser
 SSLUG upp Linux på huvudbiblioteket fredagen
 den 14 och lördagen den 15 september.
</tekst>

Nu er det ikke lige valgsæson, så vi kan eventuelt droppe
"Det frie valg - LinuX".

> [logo] Skåne Sjælland Linux User Group
>
> Huvudbiblioteket
> Avdelningen för Teknik och Samhälle

Hvis vi vil have det med skal det vel ikke være alt for
dominerende.

> <kursiv>Välkommen!</kusiv>
>
> ------------

<overskrift>
 Kram Linux-pingvinen
</overskrift>

Til inspiration for PR-arbejdet vedlægger jeg den
pressemeddelelse vi (eller var det Hovedbiblioteket?)
udsendte sidste år:

-------------
     Linux demo-dag på Københavns Hovedbibliotek

Tux hedder pingvinen, og han er maskot for det gratis
computerstyresystem Linux.

Finnen Linus Torvalds er hovedmanden bag Linux, men i
modsætning til f.eks. Windows er kildeteksten (den
grundlæggende programmering) i Linux åben, så alle kan ændre
og forbedre den. Derfor sidder der nu over hele verden en
masse mennesker og arbejder på forbedringer, deriblandt folk
fra SSLUG (Skåne Sjælland Linux User Group) www.sslug.dk Tux
har høj krammeværdi, men er selve styresystemet også til at
tage favntag med for hr. og fru Jensen?

Det kan man få svar på hos medlemmer af SSLUG torsdag 30.
november kl. 16 - 19 på Københavns Hovedbibliotek,
stueetagen.

Jacob
--
http://hugin.ldraw.org/Jacob/edb/digitale_nyheder
Om redaktørens opgave på internetnyhedstjenester.