Re: [MOEDE] Ændring og fortolkning af vedtægter

Peter Toft <sslug@sslug> writes:

Et lille kig på vedtægterne, afslører at vi ikke behøver at holde mere
end et medlemsmøde pr. kalenderår (§4.3), så det der med at udnævne
hyggemøder til medlemsmøder er faktisk unødvendigt.

> november 2001 til en GF kunne præsentere et
> regnskab for f.eks. 1/10-2000 til 30/9-2001
> eller lign.

Problemet er at det også er rart at kunne godkende/vedtage et budget på
årsmødet. Det man (så vidt jeg ved) plejer at gøre i mindre foreninger,
(her tænker jeg på foreninger/organisationer/virksomheder der er for små
til at holde to årlige generalforsamlinger og har et regnskab der er
ukompliceret nok til at være klar til godkendelse tidligt på året) er at
lade bestyrelsen lave et budget og administrere efter det i årets første
måneder uden at det er blevet godkendt. I SSLUG's tilfælde tror jeg
dette ville være en mulighed.

Om Kelds forslag, kan man sige at vedtægterne (§3.2) siger at
"Verksamhetsåret sammanfaller med kalenderåret." Jeg gætter på at
"verksamhetsåret" omfatter regnskabsåret? I så fald mener jeg kun vi kan
foretage en foreløbig godkendelse af regnskabet for årets første 10-11
måneder, hvilket sådan set ikke er noget nyt (vi plejer i hvert fald at
se det foreløbige regnskab).

.Henrik

--
Når man kører Linux er dette også en mulighed:
   Modeline  "912x684"    64.00 912 966 1104 1232 684 699 706 734