Re: [MOEDE] Ændring og fortolkning af vedtægter

On Sun, Aug 12, 2001 at 09:02:32PM +0200, Peter Toft wrote:
> [...]
>
> ---------------------
> Fortolkning af vedtægter:
>
> Jeg og et par andre har talt om at vores vedtægter skal
> pudses af. Vi holder ca. 3 møder per måned og derudover
> skal vi holde medlemsmøder, hvilket kræver en del tid
> og kræfter.
>
> Indtil videre har medlemsmøderne være ekstra og i
> weekenden - jeg vil foreslå at vi prøver at undgå
> ekstra arbejdsbelastning ved at ca. en gang per kvartal
> at udnævne et hyggemøde til også at være medlemsmøde -
> dvs. der skal være lidt ekstra formalia i orden som det

Er der nogen ændringer indarbejdede her?

> ------------------------
>
> Ændring af vedtægter:
>
> Jeg har altid følt det var meget åndsvagt at vi til
> generalforsamling f.eks. sidst i år 2001 accepterer
> et regnskab for år 2000 for en bestyrelse som end ikke
> er siddende.
>
> Jeg vil gerne have at I ser på om det ikke kan
> formuleres (og er der nogle regler? - brudt
> regnskabår?) så man kan ca. 1/11-2001 præsentere et
> regnskab for f.eks. 1/10-2000 til 30/9-2000 eller lign.

det lyder nemt nok, ca nul dage. Det kommer vel til at ligne
vores andre regnskaber.

> Mit mål er at regnskab kommer til at reflektere
> størstedelen af den periode hvor bestyrelsen selv har
> ansvaret for.

Hvert medlemsmøde er jo en generalforsamling, som kan beslutte
ting på foreningens vegne. Kunne man ikke godkende
årsregnskab ved at have to regnskaber, et for oktober kvartal,
og så et for de følgende jan-apr-jul kvartaler. En bestyrelse sidder jo
et helt kalenderår.  Så kan man godkende de to regnskaber i november
og 3 ud af 4 kvartaler ville være den siddende bestyrelses  ansvar,
og det første oktober kvartal også delvist den siddende bestyrelses ansvar.

Hilsen
Keld