Re: [MOEDE] Symbion booket to mdr.

On Fri, 3 Aug 2001, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Vi har i KLID gjort det konsekvent, og det er kun nogle få
> der ikke har kunnet finde ud af at tilmelde sig i forvejen.
> Men vi truer også men at thage penge
> hvis folk ikke tilmelder sig.

Tjah. Jeg har også godt kunnet finde ud af at tilmelde
mig DKUUG klubaftner, men det har været samme dag
som arrangementet, jeg endte med at få tilmeldt mig,
ikke flere uger i forvejen...

Somme tider har vi end ikke planlagt hygemødet 14 dage
i forvejen. Så kan man selvfølgelig tilmelde sig en
"blind date"...

Som sagt, det kan godt være det bare er mig. Men med
det antal sslug-møder vi har for tiden, kan jeg ikke
altid overskue 14 dage i forvejen om jeg har tænkt mig
at komme. Og selvom jeg kan, glemmer jeg at "nu er der
snart kun 14 dage til".

Jeg lægger simpelthen ikke ret mange planer så langt
frem fordi der er så mange ting hver dag, at jeg kun
forsøger at have ca. en uge "indlæst i hukommelsen" ad
gangen.

Mao.: Tilmelding samme dag ville jeg kunne huske de
fleste gange, måske hver gang hvis det endelig var. Men
tilmelding 14 dage før? No way.

Hvis det bare er mig der har det sådan, så er en oplagt
mulighed selvfølgelig at jeg nøjes med at komme til
møderne i Malmø og på NBI, jeg mener, I andre kan jo
være ligeglade om en enkelt tilfældig person kommer,
det er dybest set folks problem hvis de ikke kan finde
ud af at tilmelde sig.

Men hvis der er mange der har det sådan, synes jeg det
strider mod SSLUGs ånd om at alle er velkomne, hvis man
skal afvise folk ved døren fordi de ikke har tilmeldt
sig til tiden. (Plus at det bliver meget mere
besværligt at være mødeansvarlig...)

Så kunne vi være lidt blødere og sige, at man skal
tilmelde sig, men at vi beregner plads til 10 % ekstra,
og at alle kommer ind. Eller sådan noget.

Men giver det os et tal vi kan regne med?

Kommer alle dem der har tilmeldt sig, når de ikke har
betalt noget?

De fleste vil nok ikke føle sig særlig forpligtet til
at komme, hvis de har meldt sig til 14 dage før, og
blev inviteret til noget andet i mellemtiden. Og det
ville være for sent at melde afbud.

Mao. jeg er ikke ret sikker på at jeg ror på at vi kan
hve et "fixed number" 14 dage før, der holder.

Men er mødelisten ikke for lille til dette? Vi er de
samme igen og igen der udtaler os.

Giv den en tur på en større liste, OT, who cares, det
vedrører de folk der kommer til møderne. Kør den på
misc men nævn på teknik at den kører, eller lign.

PS. En simpel løsning: Hvis vi kører med tilmelding og
afviser de folk der har glemt det, kan vi måske vænne
folk af med at komme til Symbion møderne. Således vil
vi altid kunne nøjes med M4. Genialt, når jeg selv
skal sige det? >:->

--
"UNIX, Perl og Ole har man for at slippe for at gøre
arbejdet selv."