Re: [MISC] Installere *ubuntu på Asrock Extreme4-m - Hvordan? [SOLVED]

Den 13.01.2013 kl. 13:26 skrev Michael Schmidt
<sslug@sslug>:

Har samlet mig en "power" maskine baseret på et Asrock Extreme4-m, i7 3770K, alt den ram den kan æde og to SSD'er der skal være systemdiske og så fire Green-line diske til data. Bruger (indtil videre) kun onboard grafik. -MEN!!! Jeg kan simpelthen ikke få installeret den Lubuntu 12.04 jeg har på mine andre maskiner, hverkenfra USB eller CD (har selvfølgelig verificeret med md5sum check). - Forsøg fra USB skabt med Unetbooin staller efter valg fra første menu (enten Installer Lubuntu, eller Prøv uden at installere)
- Forsøg fra CD skifter til sort skærm efter valg af sprog.

Har søgt på nettet og fundet at andre har samme problem, men endnu ikke fundet en løsning, der bringer mig videre fra hvor mine forsøg strander. At tilføje "nomodeset" som boot parameter gør ingen forskel :(

[SOLUTION]
Fejlen, i hvert fald for CD installationen, lå i manglende understøttelse
af skærm (via HDMI) og blev løst ved at flash-opdatere UEFI bios'en fra en
USB-pen.
[/SOLUTION]

Nu skal jeg så "bare" have sat diskene op med/i hver deres md10 (? tror jeg nok det heder) og få lyd gennem HDMI :)

--
Med venlig hilsen
/Zmit

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]