Re: [MISC] Erfaringer med SixXS?

Peter Makholm, 2011-02-03 08:59 (+0100):

> Personligt har jeg bedre erfaring med HE.net's tuneller.

Åtminstone tidigare hade HE bara tunneländpunkt långt ifrån mig. SixXS
har gott om Point of Presence-noder som är betydligt närmare. Snabbare
över till IPv6 => mindre latens.

> I hvert fald den gang jeg bruge SixXS var de ret tunge at danse med
> hvis der gik noget galt.

Jag har fått bra hjälp genast så fort jag rapporterat något fel. Däremot
krävs det att man gör sin hemläxa först. Jag misstänker att Jeroen och
Pim drunknar i dåliga felrappoter och har kanske lite dåligt tålamod med
dem.

> Det ville selvfølgelig være bedre om man kunne få det native.

Absolut. Finns någon ISP som ger det till privatpersoner i Danmark? I
Sverige har jag inte hört talas om någon. Däremot går det att köpa
IPv6-konnektivitet till företag. Jag var till exempel med och köpte IPv6
från Bahnhof på förra jobbet.

--
http://hack.org/mc/
Use plain text e-mail, please. OpenPGP welcome, 0xE4C92FA5.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]